zaterdag 17 maart 2012

Verbeter de wereld........


Ik wil proberen iedere week iets goeds te doen, zonder dat daar iets van eigenbelang in zit, behalve natuurlijk er een gevoel aan over houden.

Ik ben erg benieuwd of het zal gaan werken. Moet ik veel moeite doen om iets te verzinnen? Houden goede daden op een gegeven moment op? Of zal er toch altijd iets van eigen belang in zitten?

Twee weken geleden ben ik op het idee gekomen:
Ik liep op straat naar het kinderdagverblijf van mijn kinderen. En op de stoep waar ik dagelijks langs loop, lag een ansichtkaart. Ik pakte hem op en er stond een adres op dat wel redelijk in de buurt lag, maar niet in die straat. Ik kon drie dingen doen? de kaart weer op de grond gooien (misschien dat iemand anders zo gek was om hem door de bus te doen?), hem in de prullenbak doen (toch ook goed voor het milieu?)of omlopen en de kaart door de bus doen. Ik koos voor het laatste. Samen met de kids ben ik een blokje omgewandeld en hopelijk hebben we een wijkbewoner blij gemaakt met een langverwachte kaart. (of juist niet...???) 


Ik weet het, ik heb nou niet echt een werelddaad verricht, maar het gaf mij een goed gevoel en zoonlief vond het erg gezellig. 


Sindsdien heb ik nog twee dingen bewust gedaan, onder het motto verbeter de wereld begin bij jezelf..........Want ik weet 
o zo goed hoe een ander moet leven, maar zelf ben ik ook meer van de woorden ipv de daden. Tijd om daar verandering in te  brengen.


Zal het gaan werken??




5 opmerkingen:

  1. Hoi!
    Na jouw reactie op mijn blog was ik erg nieuwsgierig geworden. Wat een leuke blog heb je!!
    In ons vorige huis woonden we "achter het spoor", ook niet in een wijk die in Hilversum de beste papieren had. Maar wat hebben we daar met plezier gewoond! Nu, in een ander huis in een andere stad wonen we ook weer in een redelijk gemengde wijk. Iets minder gemengd dan eerst maar wel een met echte mensen (niet van die plastic barbies in enorme villa's ;-)).
    Ben benieuwd naar wat je allemaal meemaakt dus ga je volgen!
    En ik vond dit zeker een goede daad!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Jolanda

    Bedankt voor je complimenten! Wat leuk om te lezen dat je het herkent en ook de schoonheid in ziet van deze wijken.
    Het pure, het echte spreekt mij aan in deze wijk, maar ik vind het nog wel moeilijk om dat te vertalen naar mijn blog. We zullen zien hoe het gaat, ik hoop dat het zal lukken.
    Jouw blog werkt trouwens ook heel inspirerend hoor!! Dus als je nog tips hebt.....ze zijn welkom.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk om je blog gevonden te hebben, woon je trouwens in Den Haag?
    Zelf woonde wij eerst echt in de binnenstad van Den Haag en nu ietsjes meer richting strand, maar toch ook wel gemengd.
    En toch, ben ik zo verrast als ik bijvoorbeeld bij school een hele schaal met lekkere hapjes zomaar meekrijg voor thuis, van de moeder van het vriendje van mijn zoon uit Egypte.
    En als ik mijn volgende blonde zoon met zijn beste vriend, een echte donkere afrikaanse krullenbos, een turkse pizza zie halen...geniet ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bedankt Maureen. Leuk om te lezen. Nee, wij wonen niet in Den Haag, maar in het oosten van het land.

    BeantwoordenVerwijderen